מתנות לגיל שנה: שעות של חוויה והתפתחות

יום הולדת גיל שנה

בגיל מבוגר אנו נפגשים למשחקים שונים על מנת ליצור אינטרקציה חברתית ולשחרר מטענים, אך בגילאים צעירים יותר המשחקים והצעצועים ישמשו כגירויים שיסייעו להתפתחות הקונטיבית שלנו, לצד פיתוח מגוון רחב של פעילויות מוטוריות. עם השנים, הוחלפו בובות הסמרטוטים והקוביות בצעצועים מתקדמים המסייעים בכל שלבי ההתפתחות של התינוק. אם כך אילו צעצועים נמליץ להעניק כמתנה לילדים בני שנה?

מעודדי זחילה: המרדף מתחיל!

בשנה הראשונה של הילד הוא עובר משכיבה על הבטן והגב לתנועה סקרנית לגילוי סביבתו. חודשים אלה מלאים בסקרנות אותה ניתן לעודד באמצעות צעצועים צבעוניים הנעים סביבו, אם בצורה מכנית או באמצעות גלגלים כאשר הפעוט מנסה לאחוז בהם. שלב הזחילה מהותי להתפתחות הראשונית של השרירים שישמשו בעתיד הרוב מאד גם להליכה. לכן  בבחירת מתנות לגיל שנה, ננסה לבחור בצבעים עליזים, מושכים בצורות המרתקות את הילד כמו בעלי חיים המוכרים לו מהסרטונים והסיפורים בספר.

מאיפה הקול בוקע? הרעשן שמעודד את סקרנותנו עד היום

צעצוע נוסף המפתח את הסקרנות הוא הרעשן, התלוי על העגלה במהלך היום או משמש על מנת להסב את תשומת ליבוא בזמן האיכות עם ההורים או המטפלת. גם הרעשנים המשמיעים קולות מרתקים יכולים להיות מתנה נפלאה. רעשנים אלה משמשים גם כאמצעי לשליטה הראשונית באצבעות, באמצעות פיתוח המוטוריקה הגסה כאשר התינוק מנסה לאחוז בידיות באצבעותיו. אנו ממליצים להזמין סט של מספר צעצועים – משום שהתינוקות אוהבים לראות אותם נעלמים לרגע (כאשר השליכו אותם בחדווה מהמיטה) ומקבלים אותם שוב לידיהם. השילוב של הצבעים ועיצוב הרעשן הכולל אפשרות אחיזה הופכים אותו לאחד מהצעצועים המרתקים ביותר עבור התינוק – כאשר צעצועים אלה ילוו אותו גם בשנים הבאות.

מנורות מרתקות ללילה שקט

ומהפעילות בשעות היום ללילה השקט בלילה. תינוקות נרדמים בקלות כאשר מתנגנת מוזיקה רגועה לידם. מנורות חדשניות בעלות תאורה עדינה ועיצוב מרתק מוסיפה עניין לתינוק לפני השינה ויוצרות את האווירה הנכונה הדרושה לשנת לילה מתוקה. כאשר משלבים במנורה זו גם תאורה משתנה וכפתורים הכוללים מספר מנגינות (על מנת לגוון מעט את הצלילים שאנו שומעים מדי יום כאשר אנו משכיבים את הפעוט לישון) הופכת "מנורת החלומות" לאחד הפרטנרים הפעילים שלנו בכל לילה.

מכוניות בעלות חלקים נעים שאינן מתפרקות

בשנים הראשונות לחייו של התינוק הורים רבים מעוניינים לרכוש צעצועים המותאמים לגיל מאוחר יותר. חשוב לזכור כי בגיל זה התינוקות עדיין מכניסים את הצעצועים פיהם ובוחנים אותם ממספר כיוונים, כאשר קיימת סכנת בליעה של חלקים קטנים. לכן, אם תרצו לגוון את ארסנל הצעצועים על האוניברסיטה או השטיח בחדר במכוניות צעצוע – חשוב לבחור מכוניות הבנויות מחלק אחד שאינן ניתנות לפירוק. תוכלו למצוא מכוניות שגלגליהן נעים ומעודדות זחילה בדומה לצעצועים בעיצוב בעלי החיים.

ממה להימנע בבחירת הצעצועים?

בילדותנו, שיחקנו רבות עם בובות פרווה או בובות "ברבי". בגיל צעיר מאד גם בובות אלה עשויות לשמש כסכנה. כאשר התינוק נושך את הפרווה, חלקים קטנים עשויים לחדור לפיו ולגרום לחנק. בנוסף, לבובות אלה, לרב, עיניים או אף עשויים מחרוזי פלסטיק שאינם מותאמים לילדים קטנים. לכן, גם כאשר אנו סוחרים בובה קסומה ננסה לבחור במוצרים עדינים העשויים משכבה אחת, עם פנים המצויירות על גביה ולא עם חלקים המדבקים או מחוברים באמצעות תפרים. בנוסף, מומלץ לבחון עם הספק האם המוצר אכן מותאם לגיל כה צעיר ולהתמקד בצעצועים המסיימים להתפתחות.

מה כן כדאי לחפש בצעצועים לשנה הראשונה והשנייה בחיי הפעוט?

כפי שציינו לעיל, בגיל זה המיקוד הוא בהקניית התנהגות המעודדת זחילה, סקרנות או תגובה לסביבה. לכן, ננסה למצוא את הצעצועים המשמיעים רעשים (כמו הרעשנים) או מוזיקה נעימה שלצליליה התינוק יירדם בלילה. כמו כן, כדאי לשלב בצעצועים מגוון רחב של צבעים וצורות על מנת ליצור עניין. בחודשים הראשונים התינוק חשוף בעיקר לתמונות בשחור ובלבן, אך עם התפתחות הראייה התגובה של התינוק לקשת צבעים מרתקת.

לסיכום, לפני שאתם קונים מתנה לתינוק שלכם או לחברים ובני משפחה, נסו לברר מה גילו של התינוק כרגע ולהתאים את הצעצועים לשלבי ההתפתחות הנוכחיים שלו.

חשוב שתקפידו לרכוש צעצועים שעברו את אישורו של מכון התקנים. חשוב לציין שכל הצעצועים שלנו מאושרים על ידי מכון התקנים ועומדים בכל דרישות התקן ואישור התקן הינו בינלאומי.

בעתיד, תוכלו להמשיך ולשדרג את ארגז הצעצועים בחוויות ילדות נוספות מהן יוכל להפיק שעות רבות של הנאה. אז מהו הצעצוע אליו אתם הכי מתגעגעים מילדותכם?

דילוג לתוכן